mt.fadf.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıSoru & Cevap | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: Akademik Disiplinler | |
2 | Moda ve ahlak | Aileen Ribeiro, Dress and morality, Oxford/New York 1986, pp. 19-29 |
3 | Moda üzerine Aydınlanma dönemi fikirleri: Voltaire ve Rousseau / ödev 1 e giriş | Rousseau and the Modern City: The Politics of Speech and Dress, Charles E. Ellison, Political Theory, Vol.13, No.4, pp. 513522 |
4 | Baudelaire ve romantizm | (Charles Baudelaire, “In praise of cosmetics” in: D. Purdy, The rise of fashion: a reader, Minneapolis 2004, pp. 219220 |
5 | Yüzyılın Başı: Oscar Wilde | Oscar Wilde, “The suitability of dress”, in: Purdy 2004, pp. 232238/ ödev 1in teslimi |
6 | Ekonomi; ödev II ye hazırlık | Th. Veblen, The theory of the leisure class, 1899, pp. 5362 |
7 | Sosyoloji | G. Simmel, “Fashion”, in: Purdy 2004, pp. 289309 |
8 | Ara sınav | |
9 | Antropoloji | D. Hebdige, The meaning of style, London/New York 1979, pp. 100-112 |
10 | Semioloji | Caroline Evans, ‘A shop of images and signs’, in: E. Shinkle (ed.), Fashion as photograph. Viewing and reviewing Images of fashion’, London/New York 2008, pp. 17-29 |
11 | Ödev II için grup tartışmaları | |
12 | Toplumsal Cinsiyet çalışmaları | Bildirilecek |
13 | Felsefe/ postmodernite | Ingrid Loschek, When clothes become fashion. Design and innovation systems, Oxford/New York 2009, pp. 187-190 |
14 | Etik | Rebecca Arnold, Fashion. A very short introduction,Oxford/New York 2009, pp. 85-104 |
15 | Grup sunumları ( ödev II) | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Dersler yoğun olarak öğrencilerin katılımı , ve nadiren ders anlatımına dayanır. Öğrencilerin derslere 100 % devamı önemlidir, böylece süreklilik ve birbirilerinin deneyimlerinden öğrenmeleri sağlanabilir |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Ödevler için gereklilikler gerektiğinde ayrı bir programla öğrencilere duyurulur. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 25 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 25 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 25 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 75 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 25 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 2 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 10 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 8 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | 10 | |
Toplam | 110 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bağımsız olarak bir tasarım koleksiyonunu tasarlamak ve gerçekleştirmek. | X | ||||
2 | Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygulamak. | X | ||||
3 | Tasarım araştırmasına yönelik farkındalık geliştirmek ve bireysel olarak tasarım araştırmasını yürütmek. | X | ||||
4 | Bir yabancı dili iyi ve gelişmiş seviyede kullanmak. | X | ||||
5 | Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirmek. | X | ||||
6 | Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izlemek, gözlemek ve analiz etmek. | X | ||||
7 | Moda ve Tekstil Tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak. | X | ||||
8 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek. | X | ||||
9 | Akademik ve tasarım araştırmalarına süregiden bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek. | X | ||||
10 | Moda ve Tekstil Tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek. | X | ||||
11 | Moda ve Tekstil Tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri anlamak, yorumlayabilmek ve uygulamalı çalışmalarında kullanabilmek. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest